Did you know that Marc Davis experimented with sculpting in wire? Long before his best friend Milt Kahl produced a series of ballet poses in wire, Marc created this magnificent bull. I love that he added a few cut out metal "shapes" for variation, which puts it in the realm of cubism.
What I don't understand is why Marc left out the bull's male anatomy. It would be easy to add it in wire, and Marc had done so in many of his bullfight depictions.
Be that as it may, this is a magnificent piece of art.
Thanks to Chris Merritt for the photos.
very cool! Do you have any idea when this was made? I wonder if he was into sculpture prior to his disneyland work, or maybe he was inspired after working with sculptors there
ReplyDeleteMy best guess is sometime in the mid-1950s, but hard to say as the slides were undated...
DeleteDa ich mich frage, wie Skulpturen wie diese gut zu erhalten sind...An anfälligsten für Rost müssten die Stellen sein, an dem der Draht gebogen wird. Ihre Skulpturen, Mr Deja, sind gebogen und auch so miteinander verbunden worden. Milt Kahl hatte dies auch getan, aber wie ich glaubte erkannt zu haben, hatte er diese auch verlötet.
ReplyDeleteMarc Davis hatte die Drähte, die ich für Zinndrähte halte, durch verlöten miteinander verbunden.
Diese Lötstellen könnten besonders anfällig sein...
Ich frage mich, ob es hilfreich wäre die Skulpturen in Gießharz luftdicht einzuschließen. Oder gibt es Schutzlacke, die ganz fein auf den Skulpturen gesprüht werden können? 🤔